본문 바로가기

听老歌

Mother of mine










   Mother of mine 

       나의 어머니


       Mother of mine You gave to me

        all of my life to do as I please 

        I owe everything I have to you

        Mother, sweet mother of mine

 

        Mother of mine When I was young 

        You showed me the right way 

        things should be done

        Without your love, where would I be? 

        Mother, sweet mother of mine

 

        *repeat 

        Mother, you gave me happiness 

        much more than words can say

        I pray the Lord that He may bless you 

        every night and every day

 

        Mother of mine Now I am grown

        And I can walk straight all on my own

        I'd like to give you what you gave to me

        Mother, sweet mother of mine

 

 

        나의 어머니, 어머니께서는 내가 원하는 

        삶을 살 수 있도록 해주셨지요. 

        내가 가진 모든 건 어머니의 덕분이에요. 

        어머니, 사랑하는 나의 어머니. 

 

        나의 어머니, 내가 어렸을 적에는 

        살아가며 해야만 할 올바른 세상 이치를  

        알려주셨지요. 어머니의 사랑이 없었다면, 

        제가 어디에 있을 수 있겠어요. 

        어머니, 사랑하는 나의 어머니. 

 

        어머니는 나에게 말로 표현 할 수 없을 만큼  

        많은 행복을 주셨어요. 

        난 신께 어머니를 축복해 달라고 

        매일 밤낮으로 기도드려요. 

 

        나의 어머니, 난 이제 자라서 어른이 되었고, 

        혼자 힘으로 살아갈 수 있어요.

        어머니께서 나에게  주신 것들을 돌려 드리고 싶어요. 

        어머니, 사랑하는 나의 어머니.